Goffredo Fofi does not want to be considered an intellectual but he has spent his life founding magazines, writing books, reviewing movies. The film portrays his tireless political and cultural work and his encounters with famous figures such as Elsa Morante, Carmelo Bene, Danilo Dolci, Aldo Capitini, Totò, Luis Bunuel, Ada Gobetti, Raniero Panzieri, Pasolini, Fellini… People with whom “it was nice to fight” but, in certain cases, it was just as nice to make up with them. And then, 1968, the extra-parliamentary groups, ideological excesses, discovering new authors and directors. Social work as a political resource. The profile of a heretical intellectual and an extraordinary cultural organizer reveals a very critical view of Italian society, its power mechanisms, and the injustice that leaves a mark on it.