Gioia has just turned 18. She lives with her father Bruno in a small rural village where she works as a shepherdess. Radiant and generous, she takes care of her community by collecting and delivering everyday a few liters of the “Miraculous” spring thermal water, well-known among them for its therapeutic properties. One day, her life is turned upside down by the discovery of her father’s gambling addiction. To try and help him, Gioia is willing to follow him far away, in a city she doesn’t know, where Bruno gets treated in a specialized center. Gioia’s life is radically changed: she abandons the safety of the village, her friends, her daily life, finding herself alone in her attempt to support Bruno’s change.