Dog Years tells the story of Stella, a clumsy, cynical, imaginative and tormented teenage girl. “After a life-changing car accident involving a dog, she convinces herself she must count her age in dog years: one year of her life counts for seven, and now that she’s turning sixteen, she is a centennial. For this reason, Stella thinks she has not much time left to live and pens a bucket list of all the things she would like to achieve before she dies.