Having participated in competition surfing since he turned 11, a 14-year-old Scottish champion Ben Larg, is not afraid of a challenge, and what bigger challenge for a young surfer than one of the biggest and most dangerous cold water waves in the world at Mullaghmore, Ireland. If he gets it right, he joins an elite group. If he gets it wrong, the consequences are terrifying. Danger, opportunity, and parental dilemma collide propelling Ben and his family towards an unknown destiny.