Starting a new job as a political journalist at a leading newspaper, Ulrik Torp witnesses a brutal struggle for power in the Midparty's ranks – a struggle that coincides with the party's charismatic leader's involvement in a near fatal car accident. A flurry of lies and media speculation surround the incident. Gradually, Ulrik unearths a ruthless conspiracy involving the incumbent prime minister and becomes obsessed with bringing the truth into the light. But neither his colleagues nor the politicians are willing to listen to him, and as election day draws near, Ulrik finds himself alone, battling against the powers that be.