Movie about the jewish ancestry of the spanish city of Melilla. It tries to explains the reasons to live life and the historical memory through the experience of their main actresses. It tells the story of Alegría, a woman that lives turning her back on her jewish ancestry, but since she moved to Melilla and moved to her parents house its not being easy at all. A moroccan house helper and Alegría best friend will be there to help her dealing with her whole family.