Irene is a researcher at an important Italian zooprophylactic institute. She has a beautiful family and a great passion for her work, which she carries out with intelligence and foresight to deal with rampant animal epidemics that could endanger human health as well. Due to a judicial investigation conducted over several years, her life is destined to change.