Traditional religious images and traditions run through the lives of all the people who live in Seville. Historically, local queers have assimilated them since their childhood and through them they have been creating their own meeting spaces and codes. Today, new dissident identities continue to respond to these traditions: they participate or move away, continue or transform what exists.