Documentary about Lithuania in the years 1989 to 1991, when the Baltic country broke away from the Soviet Union. Because of the peaceful protests with much singing, this period was later also called the 'singing revolution'. As one of the founders of the independence movement, Vytautas Landsbergis was at the heart of the historical upheaval. His incisive reflections are complemented by extensive archive footage of demonstrations, party congresses and the Soviet military intervention.