When the past re-emerges, it can prove to be uncontrollable and become another present, the here and now of a space that is contemporaneously clear-cut and indefinite, suspended within a frame of mind that can take your breath away. The movie is a journey inside this dimension, as it recounts what it means to cross this threshold and teeter between unexpected tears and sudden laughter. A reflection on old age and what you can discover by looking at yourself in this mirror, the film is the outcome of a long process of listening and dozens of lengthy encounters in five regions in Italy, in search of yesterday’s world, that sometimes seems very far away and sometimes strangely present.