"Eia's Christmas at Phantom Owl Farm" is about a 10-year-old girl Eia who, due to many coincidences, has to spend her Christmas break at a Southern-Estonian farm called Phantom Owl Farm. Little Eia has no idea that she would be the one to save the forest behind the farm from being cut down by a greedy forest manager, Raivo. Eia's arrival helps two young people find love and helps Eia find out her family's biggest secret.