Giovanna Marini has been recounting history and stories with music her whole life. Since 1958, she has been recording and preserving folk songs, composing ballads, music for film, theater and opera. A surprising voice, out-the-box and unconventional, unremitting, for 60 years she has traversed places, struggles and movements throughout Italy with her guitar in her arms. A documentary about and featuring Giovanna Marini, conceived as a film of reflection on the use of the voice, a vehicle for seeking and acting on reality. Through the narration of crucial points in our collective history sung by Giovanna across her long career, we interrogate the memory and the soul of an entire country shared in the present beyond official history.