Teresa, Alicia, Araceli and Julia are four nonagenarian women, apparently common, hide five extraordinary lives marked by uprooting and exile: from Spain to Russia and then to Cuba. Self-made women and heroines of their own trajectory, their memories of hunger, cold and fear of war are mixed with nostalgia for a home that welcomed them and no longer exists, the remoteness of a territory they barely know and, for some, the return to a country that is not the one they dreamed about.