A biographical documentary that tells the story of Caterina Caselli’s life and her relations to the protagonists of Italian music: from the great musicians she worked with, to the artists that she herself brought to fame, such as Andrea Bocelli, Elisa, Negramaro and many others. A profound and lucid portrait, with eyewitness accounts and heretofore unreleased repertoire materials, which faithfully convey Caterina Caselli’s complexity, her fragilities and her determination.