Just what is the strange bond between Luca Treves, a famous chef and spice connoisseur, and Andreas Dürren Fischer, renowned restorer of Flemish paintings? Luca and Andreas belong to two different worlds, art and cuisine, and they are complete opposites. Yet when Luca meets Andreas, he senses the time has finally come to make a radical career change. The art restorer’s invite to accompany him on a short business trip to Germany represents the perfect occasion for Luca to meet new clients and say goodbye to the restaurant in the provinces that gives him security, true, but prevents him from taking his career to another level. So Luca takes Andreas up on his offer, little knowing that the affable art restorer is hiding unspeakable secrets and that he himself will be sucked into a private hell that makes short work of his morality and forces him to make appalling choices. The only thing he can latch on to as a way to preserve his sanity is his diary, the one where he jots down notes on spices and keeps his recipes.