Asta is a journalist in Ålesund who seems plunged in a melancholic state, for a reason we discover bit by bit. Her supportive girlfriend refurbishes design chairs and plays the keyboard, while their kitten wanders around the house. One day, Asta reads a story in a newspaper about an asylum-seeker who is being forcefully evicted from Norway after having lived and worked a decade in the country. Gradually, Asta becomes more involved in learning about the case, and she has to find her position - both in her work and in her personal life.