The story of one singer's phenomenal rise to worldwide fame, and how her iconoclastic personality resulted in her exile from the pop mainstream. Focusing on prophetic words and deeds across a five-year period (1987-1992), the film reflects on the legacy of this fearless trailblazer, through a contemporary lens.