The first feature documentary about the legendary Pantomime Marcel Marceau. He inspires several generations of artists, among them his grandson and family, who cast a new light on his life’s work. As a child, Marceau experiences the execution of his Jewish father by the nazis. A trauma that motivates him to join the French resistance and spurs his deep conviction in the art of silence.