Nilo is a feminist writer, living an orderly life with her husband and 13-year-old daughter Laura. When her irresponsible sister Maya, whose projects constantly tend to bomb, both “kidnaps” Nilo’s Volvo and daughter and heads south, Nilo tags along. The goal of the trip is Portugal, where the sisters’ complicated mother recently diagnosed with cancer lives, together with Maya’s son, who it has finally become time to take responsibility for.