There is a geography of miracles. Jonasz studies insects and fishes, Signe leaves and herbs. After a day spent in gardens and libraries, they meet, take the train and leave the city, pitching their tent on the shores of a lake. As they read, eat fruit, wander the forest and swim in the cold water, the outside world feels further and further away. A stranger appears and a trio is formed. But there are also other trios, other lakes, different places, different times.