A film in two parts: a first act filmed as an observational documentary in the world's largest flower market, followed by a fictional second act about a man, afflicted by a terminal illness, encountering a stranger in a train station bar. A radical reflection about time running out and what remains to be done, adapted from a play by Pirandello.