Naëlle (Najaa Bensaid) is 19, with an already complicated past behind her. During an integration workshop, Naëlle meets Hélène (Agnès Jaoui), her instructor, who gets her an apprenticeship with a craft guild. Despite her missteps, Naëlle manages to find her way, but not without support from Hélène and from Paul (Pio Marmai), the master craftsman who mentors her. Naëlle will carve a place for herself in the fascinating world of stained glass and will realize that the Companions' values are not just empty words.