On a whim, Ping-Pong, Chief Warrant Officer of a brigade which he inherited his nickname from, burns his police ID and disappears. During one night and one day, his colleagues, men and women, all police officers on the field, look for him, meet him and lose him in Toulouse and its suburbs. But every hour that passes brings Ping-Pong a little bit closer to his own destiny.