When Finnish documentary filmmaker Mari Soppela took her children and husband to live for a year on Pyhätunturi (the Sacred Mountain) in Kemijärvi, she was fulfilling a lifelong dream to share the arctic wilderness of her childhood with her family. But when, years later her children turn the camera onto her she is forced to confront her motivation for filming them in this searching and searingly honest cinematic exploration of identity, belonging and motherhood.