The journey of Christian Lafayette, a French soldier who, in the aftermath of a murderous ambush in Afghanistan, has returned to France. Soon mixed up in trafficking opium with Mounir, his brother in arms who was wounded in the ambush, Lafayette, a foster child and tormented war hero, chooses a new family and life – a criminal’s life. To escape this vicious circle of violence, Christian must learn how to love.