Elisabeth de Raincy, President of the Republic, has chosen to retire from political life. Three days before the first round of the presidential election, she learns from her Secretary General, Franck L'Herbier, that a scandal coming from abroad is going to splash her designated successor and give victory to the extreme right-wing candidate. They have three days to change the course of history.