This film traces the life of Jan Kapr, a prominent Czech composer of the 20th century. A documentary opera with an ambitious libretto and playful and refined editing work, Kapr Code is an unexpected celebration of creativity that shakes up our ideas of biography and pays tribute to the importance of resisting homologation and censorship through art and creation.