Ester is in the concentration camp of Fossoli trying to survive, while waiting to be moved to another camp.1944 Ravensbrück. A freight train arrives at the station, the cars are open: they are all women. Among them, Ester who is led to the block, where she will share "women's hell" with other women. One night Ester does not feel well, so we find out that she is in the third month of pregnancy. Ester and other companions will agree, hoping to make the new life survive.