Amparo Seoane, the mayoress of Cedeira and the most powerful woman in the area, is murdered. Investigating the crime becomes an obsession for Maite, a sergeant in the Civil Guard, and for Tomás, the only witness to the murder. For Maite, looking for the murderer is an obligation, it is her job. For Tomás, who is a high school literature teacher and to whom no one has given a candle at this funeral, it is the opportunity - possibly the last one - to experience a story like the ones he loves to read, and perhaps be able to tell it. The two of them will open an investigation that will affect the whole town. Everyone, in one way or another, was connected to Amparo. Everyone had something to gain or lose from her death.