Carlos lives in a youth shelter in the center of Bogota, a kind of refuge trying to mitigate the harshness of life. Its Christmas and Carlos longs to spend the day with his mother and sister, who are lost in the spiral of urban violence. As he leaves the shelter, Carlos is confronted with the rigor of the streets in his neighborhood, where the law of the strongest, the alfa 'macho', rules. As he seeks for a family reunion, Carlos must show he can be one of them. While deep inside him, he must face decisions, contradicting these expressions of masculinity.