In the middle of a performance at la Comédie-Française, an actor dies on stage, poisoned. Martin, member of the troupe and friend of the victim, becomes the center of everyone’s attention. Suspected by the police, he’s also chased by a mysterious organization, the Green Perfume, that seems to have ordered the murder. While leading his own investigation, Martin receives the unexpected help of Claire, an eccentric cartoonist in need of adventure. This unlikely duo will live an adventure across Europe to foil the plans of the mysterious Green Perfume.