Eliú, a country boy, is incarcerated́ in an experimental minors' centre in the heart of the Colombian tropical forest, for a crime he committed with his friend El Mono. Every day, the teenagers perform strenuous manual labour and intense group therapy. One day, El Mono is transferred to the same centre and brings with him a past that Eliú is trying to get away from.