Leslie, a young and idle suburbanite, drags his best friend Fox into a shady scheme across the Île-de-France. On a construction site for the future metro line of the Grand Paris, they discover a mysterious artefact. Another opportunity to make a little money. But along their journey, the Parisian suburbs become the scene of strange phenomena.