Inspired by W.G. Sebald’s book and based on WWII archive footage, the film puts forward the question: is it morally acceptable to use civilian population as a means of war? Is it possible to justify mass destruction for the sake of higher 'moral' ideals? The question remains as relevant today, as it was 80 years ago, and its urgency is tragically manifested in the current events.