The Wild One illuminates the journey of an unsung artist, Jack Garfein—Holocaust survivor, Actors Studio figure, and controversial filmmaker—It examines how his experience in the concentration camps shaped his vision of acting as a survival mechanism and propelled his engagement with themes of violence, power, and racism in postwar America.