A closed world, surrounded by water, where all the inhabitants work in clam harvesting. It is Goro, at the end of the Po Delta. Here live the protagonists of Fortuna granda, a group of teenagers enrolled in a professional institute created to tackle school dropout. The teens move around looking for their own space within a destiny that seems already determined. Through their eyes, the film looks at the adult community, at the fathers who wait for them in the lagoon, at the school that tries to tries to have them stay, at the future that seems to have been there forever.