On a visit in Zanzibar, I came across a group of young women in the fishing village of Nungwi. Only one girl spoke a few words of English: Samira. Samira, 21, wants to have a family and mother a child. She sees no obstacle in also being a successful woman, a role model for her society… I saw an allegory that speaks to all of us: should she renounce to being simply a mother or to continue fighting to become also an independent modern woman?