Riccardo, 24, graduating in Medicine from the University of Siena, is the first student in the world to participate in the European University Exchange Programme "Erasmus" in the Gaza Strip. However, entering Gaza is not easy and when the armed conflict rekindles violently, Riccardo is forced to make difficult choices, for himself and the people around him. But the advice and the presence of his new friends and colleagues will be the element of strength and courage that will allow him to overcome fears and get over professional and human difficulties, realizing, beyond all expectations, his dream of becoming a surgeon.