Iolanda is one of the last witnesses to an archaic and pitiless custom: the handing over of little girls from poor peasant families to wealthy families so that they could be clothed and fed in exchange for their work in the house or in the countryside. Iolanda was the girl who served Silvana's grandparents, but she was like a second mother to her. Thirty years after her departure, Iolanda tells Silvana her story, from her escape to Calabria in 1992 to her return today, amid longings for freedom and unbreakable bonds.