An unlikely group of soldiers and courtiers led by Marcount Berlocchio and his new bride Bernarda take possession of a distant fief. But their castle is a decrepit dump and their villagers aren’t willing to be ruled. Profane appetites and holy yearnings, sloppy guards and poor rascals, in a fantastic Middle Age tale of freedom, hunger, sex and power.