In a small town in northern Norway, Eira tries to follow in the shadow of her brilliant and rebellious older sister Vera. Lately however, something is happening to Vera. In a bid to understand, Eira starts reading her diary. She enters Vera’s universe of intense light, glitter, mythology and hopes for a more beautiful world. Yet her diary reveals a darkness that leaves Eira confused.