A contemplative retiree, Germain, suddenly finds himself a widower at 75. He doesn’t even have time to catch his breath before his family interferes in his daily life: constant visits and calls, pre-arranged meals... His life becomes timed like a Swiss watch! But Germain’s mind is elsewhere. Honoring a promise made to his wife, he is propelled into the heart of a contemporary dance creation...