A biopic of Italian poet, playwright and director Aldo Braibanti, who was jailed in 1968 due to a Fascist-era anti-gay law. Braibanti was convicted after a complaint from his partner’s father, who later forced his son to be treated with electroconvulsive therapy in an ill-conceived attempt to rid him of his homosexuality. The Fascist-era law that punished Braibanti, which made it a crime to lead innocent or unwary people “morally” astray, was repealed in 1981.