Monica is the intimate portrait of a woman who returns home to the Midwest for the first time in 20 years to take care of her dying mother. Exploring the universal themes of abandonment, aging, rejection, acceptance and forgiveness, we are led into Monica’s world and state of mind, the pain and fear, needs and desires of a woman whose journey ultimately illuminates the human condition.