A young anthropologist, Zdenka, moves with her family to Svalbard, Norway, to study how life is changing in polar regions. After falling in love with her new home, she discovers that not just icebergs and permafrost are vanishing in the Arctic. She has to work out to what extent she can get involved in the local community that she originally only intended to observe.