Raffaele has just assembled his little pile of grain, which serve as his provisions for an entire year. Not wishing to get caught unprepared, he has been sleeping in the countryside for days, far from everybody, waiting for the wind to arrive and help him at last to separate the wheat-grains from the chaff. But the wind will not show up. Only Angelino comes to visit him every day, making him feel less lonely. Maybe one day, when he is all grown up, Raffaele might lend him his indomitable mare and he will finally manage to ride her. But Angelino has no intention of waiting.