One night, the little orphan boy Balmani rescues a tiger cub from ruthless poachers. He escapes and sets off on a long and perilous journey to a remote sanctuary, where he believes they will be safe. Along the way, Balmani and the tiger cub Mukti develop a close bond of trust and affection. They will have to travel hundreds of miles and survive extreme geographical challenges and weather to make it to Mukti's new home high in the Himalayas.They will experience one of life's greatest adventures: true friendship!