After five years enduring horrible work conditions, Sophia finally gets chosen for a long-awaited transfer from her thankless teaching job at a rough middle school. Ecstatic to start a new life teaching at the French Lycée in Barcelona, her hopes are dashed to bits when a well- connected, over-qualified teacher at an upscale Paris school cuts in to take the position. Determined to stand her ground, Sophia and her clever neighbour Mr. Picard join forces to sabotage her competitor's candidacy.