Winnetou's tribe is in dire straits. There is a threat of famine as the all-important buffalo herds are now failing. As the headman's son, young Winnetou wants to prove to his father Intschu-chuna how brave he is and how great a warrior he can be, because he thinks his son still has a lot to learn. To save his tribe, he goes on a dangerous adventure.