At a remote location in the mountains of Mexico lives Artemio, a farmer who is watching the desolate plot of land on which he works and his life itself slip from his fingers. When he receives shocking news, he decides to set off for the city in search of deliverance, but finds himself having to deal with a brutal world that is completely unknown to him.